VGTV

VGTV

 

Materiellspesifikasjoner

Materiellspesifikasjon

Format: Alt annet enn .mov

Størrelse: Max 50mb

Lengde: Filmer under 20 sekunder går på alle enheter. Filmer over 20 sekunder går kun på Desktop.

Mulighet for å skippe: Filmer under 15 sekunder spilles av i sin helthet. Filmer som er lenger enn 15 sekunder vil gi seeren muligheten til å lukke filmen når som helst i avspillingen.

Filtype: Filmer med VAST-tag går på alle enheter. Filmer med VPAID går kun på Desktop.

Lyd: Skal leveres flatet ut på -12db. Hvis ikke vil vi måtte gå inn å justere dette for web publisering, da vi får mange klager på høy lyd på annonsevideoer til tider.

Format/Filstørrelser: DVCPRO, DVCPRO HD, Windowsmedia, Flash vp6, MXF, MPEG 2, Quicktime DV 4:3 eller anamorphic(16:9). Mpeg4, H264. For å gjøre dette så enkelt som mulig så er det slik at jo høyere kvalitet man kan levere et klipp i jo bedre gjengivelse ut på nett.

Dette bestemmer hvor høy kvalitet klippet har: Video frame size, videobitrate og frames pr sekund.

Anbefalt format:  DVCPRO HD eller H264, og da i så høy oppløsning som mulig, for ex 1080i(1920×1080) eller 720p(1280×720). Helst 50 frames. Helst progressivt, men både 25 frames progressivt eller 50 frames interlaced er ok.

Minste krav: Framesize: 640×360, square pixels for formater som h264 og mpeg4, og windowsmedia, datarate 5 mbit video, 192 kbps audio i AAC eller mp3 format (andre kan supporteres), 25 frames pr sekund, alle supporterte format nevnt over.

Informasjon til reklame- og mediebyrå: Det anbeales at følgende informasjon legges ved levert klilpp; Format/framesize/framerate/datarate/audioformat, og om klippet har justert audio for web til –12db.

Sponsorplakat

Leveres som en av følgende:

  • Film 5 sekunder.
  • Høyoppløselig og transparent logo.
  • Høyoppløselig bilde (16:9) med logo.
  • Sponsorplakaten voices av VGTV.

Sponsorplakaten kan ikke inneholde:

Slagord, utsagn, bilder, lyd eller annen form for tilleggsinformasjon som kan knyttes til sponsors navn, varemereke, produkt, logo eller tjeneste. Slagord, utsagn eller liknende kan ikke benyttes selv om disse elementene er den del av sponsors navn, varemerke, virksomhet, logo, produkt eller tjeneste. Det kan ikke benyttes elementer fra sponsors reklamekampanjer i identifiseringen. Det kan heller ikke benyttes varemerke, logo, reklamefigurer og liknende som brukes i markedsføring av produkt eller tjenester der det etter norsk regelverk er forbudt å reklamere for. Sponsoridentifiseringen kan likevel inneholde stillbilde eller bevegelige bilder av sponsors produkt eller tjeneste i tillegg navnet på sponsors produkt eller tjeneste forutsatt at formålet med identifiseringen er å informere seeren om sponsingen.

Overlay

Filtype: .swf
Format:
400x50px
Tyngde: 30kb
Levering: Leveres med tilhørende klikkURL. *Overlay må leveres i rent filformat, tredjepartstagger fungerer ikke her.

Pauseplakat

Filtype: jpg.
Format: 1920x1080px
Tyngde: 100kb
Levering: Leveres med tilhørende klikkURL. *Pauseplakat må leveres i rent filformat, tredjepartstagger fungerer ikke her

English:

Format/Resulution: DVCPRO, DVCPRO HD, Windowsmedia, Flash vp6, MXF, MPEG 2, Quicktime DV 4:3 eller anamorphic(16:9). Mpeg4, H264. Generally we want as high quality on the video files as possible.

Ideally we would like the following formats: DVCPRO HD or H264, in as high resolution as possible, for ex 1080i(1920×1080) or 720p(1280×720). Ideally 50 frames, and progressive, but both 25 frames progressive or 50 frames interlaced are ok.

Minimum demands: Framesize: 640×360, square pixels for formats as h264 og mpeg4, and windowsmedia, datarate 5 mbit video, 192 kbps audio i AAC or mp3 format(andre kan supporteres), 25 frames pr second, or supported formats mentioned above.

AUDIO: Should be delivered with audio that is flatted on -12db. (Suited for web-publishing.)

We would like the agency to attach info regarding the clip they deliver: Format/framesize/framerate/ datarate/audioformat, and whether the clip has adjusted audio for web to -12db.

Desktop

Hestesko_700_2016

 

 

 

 

Priser 2017

VGTV

2017

 

 

Web-TV

AnnonseFormatMaks kbPris
Pre rollsVideo50 mbCPM 395
Sponsorplakat alle enheterLogo50 mbCPM 250
Hestesko/Wallpaper180x700, 1010x150, 180x700300 kb inkl. tracking scriptCPM 320
Overlay desktop400x5030 kbCPM 80
Board mobil320x150100 kb inkl. tracking scriptCPM 165
Topboard tablet980x250100 kb inkl. tracking scriptCPM 165
Pauseplakat desktop1920x1080100 kb inkl. tracking scriptCPM 250
Topboard desktop980x150100 kb inkl. tracking scriptCPM 165
Sideboard sticky desktop180x500100 kb inkl. tracking scriptCPM 165

 

Segmenteringsmuligheter – pristillegg

SegmenteringPris
Geografi
Fylke, Kommune og Storby.
40 CPM
Seksjon
Nyheter, Underholdning, Sport, Fotball, Rampelys, Forbruker, Mat, Mote, Dokumentar
40 CPM
Tidsstyring40 CPM
Målgruppe40 CPM
CRM-matching
Etter avtale.
180 CPM

 

Lineær-TV

AnnonseFormatPris
TRP P12-59VideoTRP 7483
CPT 250

Målgrupper

Schibsted målgrupper:

 

Demografi

Mann, Kvinne, Småbarnsforeldre, Etablerte elder, Ung under 30, Høy inntekt

Interesse

Business, Hus og hjem, Matintresserte, Reiselysten, Sport, Boligjakt, Elektronikk, Trening og helse

Bil

SUV, Elbil, Stasjonsvogn, Bilintresserte, Kompaktbil, Nytte-/varebil, Nybil, Bruktbil

 

Send this to friend